czwartek, 27 września 2018

Zielona jesień w Górkach nad Łasicą


24 września byłem w Górkach pośród Puszczy Kampinoskiej. Wieś mocno się wyludniła od moich ostatnich tam odwiedzin, a przyroda wypiękniała. Niby zaczęła się jesień, noce już dłuższe, dnie krótsze, a zieloność wokół  jeszcze ogromna. Stanąłem na moście na kanale Łasica, przekopanym po 1864 roku. W latach drugiej wojny światowej naziści wzdłuż kanału ustanowili granicę między tzw.Generalnym Gubernatorstwem, a terenami włączonymi do Rzeszy, znajdującymi się na północ od kanału.  Szły deszczowe chmury.  Wysoko na niebie krzyczały żurawie. Słyszałem je, ale nie mogłem dostrzec ich gołym okiem, a lornetki ze sobą nie miałem. Bardzo wysoko leciały.  Pejzaż zrobił się bardzo fotogeniczny. Sfotografowałem ten pejzaż.  Niebo na zdjęciu się znalazło. Żurawi się na nim nie wypatrzy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz